Beden Eğitimi dersinde nasıl sınav yapayım diye düşünür dururuz.

Düzen alıştırmaları mı olsun, bir ay içerisinde gösterdiğimiz futbol tekniklerinden mi, kılık kıyafete mi not vereyim, uslu durana mı daha çok not vereyim, parmak pas yapana mı, okul takımı için ders dışı eğitimlere gelene mi, yoksa destekleme kursuna katılana mı, ilgili velinin devamlı okula gelip çocuğunu sormasına mı?

Ne kadar da çok kriter var aklımızdan geçen.

Ve gerçekten öğrenciye öğretmeye çalıştığımızı onun üzerinde görmek, öğretmene yakın, sınıf arkadaşları ile uyumlu, ders dışı eğitimlerde ve kurslarda okul takımı çalışmalarına gönül veren, velisinin de yakından ilgilendiği öğrenciler notu bol alır. Böyle öğrenci de, her sınıf düzeyinde 3-5’i geçeceğini de zannetmiyorum.

Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının amacını göz önüne getirdiğimizde yukarıda saydığımız kriterleri bir tarafa bırakmak gerektiği ortaya çıkıyor.

Öğrencilerin, yaşamları boyunca kullanacakları hareket becerileri, aktif ve sağlıklı yaşam becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte öz yönetim becerileri, sosyal becerileri ve düşünme becerilerini de geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarıdır.

Dersimizin amacı doğrultusunda bakmaya çalışırsak, dersimizin asıl içeriğine uygun, her dersin başında önemli bir çok sebepten dolayı (sakatlık olmaması için, performansı artırmak içn vs.) yaptırdığımız ısınma hareketlerinden olsun.

Extremitelerin (kollar ve bacaklar) birbiriyle uyumlu ve farklı yönlerde çalıştığı, hareketi yaparken bedenin zorlanmadığı ve yorgunluk oluşturmadığı, bir müsabaka öncesi ısınma işlemine çok kısa zaman kalmışsa yapılmasında bedenin kaba, en büyük kaslarının ısıtımasında önemli rolü olan hareketlerin seçilmesi ön planda.

 

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here